maandag 8 december 2014

Moeten er nog dekentjes zijn?

Vandaag was het dekentjes-dag


In verschillende soorten maten en stofjes rolden ze vanonder mijn machine vandaan.Twee warme dekens voor in het ledikant, eentje voor in de wieg en twee wikkeldekentjes voor overal.

Ik vind het ideaal om restjes stof te verwerken OF een paneeltje zoals Spring Pond van Susan Wheeler dat ik niet wil verknippen omdat ik het zo zonde vind het te verknippen.


Het is heel leuk en snel te maken. Zeker met de overlock en zijn fantastisch paspelvoetje! Ik had meer werk met het vastspeldden van de paspel tussen de twee lagen stof dan het eigenlijke stikwerk. In 1 handeling zit de paspel ertussen en zit het dekentje in elkaar. Nog even doorstikken en hopla op minder dan een halfuurtje volledig afgewerkt. 


2 opmerkingen:

  1. Binnenkort wil ik mijn eerste dekentje met paspel gaan maken. Ik ga maar meteen voor het hoogst haalbare.... Ik wil ook het paspel zelf in elkaar zetten. Mocht je tijd hebben om te reageren, nu zo met de wonderschone nieuwe spruit, heb je een tutorial of ander soort tips voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lobke,

      Ik heb het zo zonder tut gemaakt maar er bestaan er wel een paar. Deze van emma en mona bijvoorbeeld:
      http://emmaenmona.blogspot.be/2011/06/maak-eens-zelf-een-dekentje.html

      Het is echt niet moeilijk, en de grootte kan je zelf bepalen. Voor de standaardmaten van het wiegje en ledikant ben ik gaan piepen op de site van dreambaby ;)
      Veel succes in ieder geval!!!

      Verwijderen