maandag 8 december 2014

De Elisa jurk die eigenlijk geen jurk werd

De jurk die me direct opviel tijdens het doorbladeren van de nieuwe editie van LMV 

Patroon: Elisa jurk uit LMV
Stof: Koekepeertje

Amaai, 2 uur heeft het me geduurd om het patroon te fitten op mijn stof en uit te knippen. Het is me nipt gelukt met een lap van 1.40 op 2 meter, mits een beetje gefoefel. De voorpanden bovenstuk heb ik ietwat schuin moeten uit knippen (zie foto) maar ik denk niet dat dat zal storen gezien het model. Afwachten :)


Deel 2: het in elkaar zetten

Dat verliep nog redelijk vlot. Op een dikke 4 uur was het gefixt. Maar volgende keer gebruik ik een dikkere tricot. Toch voor de winter.
Het omzomen en aan-foto volgen na mijn bevalling. Hier alvast een quicky op de kapstok.


Mmmm, na het passen en showen van mijn "jurk" zijn we hier thuis tot de unanieme conclusie gekomen dat het beter zou dienen als een kamerjas. Wel een hele sjieke dan :) Misschien was het niet het ideale stofje voor dit patroon. In ieder geval ik zal er veel genot van hebben tijdens mijn kraamperiode :)



3 opmerkingen:

  1. Je gaat de show stelen op de kraamafdeling! Dat kamerjas-gevoel valt wel mee hoor. Hier kun je echt nog mee buiten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als kamerjas doet hij inderdaad prima dienst. Maar als je mooie buik verdwenen is zal het jurkje misschien beter tot zijn recht komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de complimenten! Ik nog even afwachten met het kleed te degraderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen