maandag 8 december 2014

Feestkleding Kids

De stofjes van Soft Cactus zijn zalig mooi!!

Vooral de Mind the Moose, hieruit zouden steevast de feestoutfits van mijn kindjes komen.
De bruine versie zag ik ideaal verwerkt tot een Lucie jurk van La Maison Victor en de zachtgroene in een hemdje voor de verwachte zoon.

Hoogzwanger en heel moe moest en zouden deze toch nog af geraken voor onze prins er was! :) Gelukkig kon ik rekenen op mijn mama die zich ondertussen ontfermde over mijn overactieve - aandacht - opeisende peuter. 
Op een heel traag ritme en naar het einde toe met de nodige foutjes (laatste loodjes...), heb ik na een dag werk het kleedje klaar. 

Van de strik was ik niet zo een fan dus deze heb ik weg gelaten en gekozen voor een gerimpeld lintje. Als paspel - fan mocht deze niet ontbreken en voor het eerst heb ik ze zelfgemaakt. De mouwen heb ik uit SVDHZ 2, lekker stoer.




De volgende dag was het lichtgroene hertenstofje aan de beurt. Hieruit maakte ik een hemdje voor de buikbaby (ondertussen 39 weken). Een patroontje in maatje 56 vond ik bij Knippie.
Ik heb het wel enorm vereenvoudigd, namelijk de knopenbies, zakjes en tussenstiksels weg gelaten. Achteraf bekeken was dit misschien niet zo een goed plan, want het eindresultaat heeft meer weg van een pyjamabloesje.
Tweede minpuntje is dat die 56 toch wel erg groot uitvalt en hij het dus niet zal kunnen dragen met kerst.
Maar soit ik ga niet te streng zijn voor mezelf en rekening houden met de verzachtende omstandigheid dat hoogzwanger naaien vermoeiend en zwaar is en aldus veel eist van mijn lichaam en geest.

Dit is het resultaat
Het knopenpad heb ik afgewerkt met een beleg. De uitleg hiervoor vond ik op de blog van spiegelstiksels. Zeer goed uitgelegd trouwens.
Achteraan een ... rara ... paspeltje. Het boordje onderaan was niet gepland maar een "damage control -actie". Ik kwam een 2-tal centimeter te kort aan het rugpand. Al bij al vind ik het nog leuk meevallen.
Het is mijn eerste hemdje en motiveert me om volgend jaar een workshop "hemden maken" te volgen.


3 opmerkingen:

  1. heel mooi kleedje en je bloesje vind ik geslaagd hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super idee om die strik te vervangen door het rimpellintje! Ik ben ook geen fan van de strik maar zo vind ik het super mooi... Weer iets om op mijn todo lijstje te zetten

    BeantwoordenVerwijderen