maandag 29 september 2014

Mijn pronkstuk

De creatie waar ik tot nu toe het meeste fier op ben, Lara haar winterjas. 

Patroon: Abacadabra 129
Stof: beiden gekocht bij Bellelien

Sinds het voorjaar lag het patroontje en stofje geknipt klaar om gestikt te worden (gelukkig op de groei), maar ik wilde liever wachten tot ik wat meer ervaring had, deze wou ik niet verpesten. Ik heb het patroon  ook wat vereenvoudigd door voor- en achterpand in 1 geheel te laten. Dit vond ik beter zodat de print van de stof in zijn geheel bleef.

Eind september begon ik er dan eindelijk aan. Wel met het vooruitzicht er een winter- in plaats van herfstjas van te maken. Dit deed ik door er strijkbare volumevlies H640 tussen te steken.

De mouwen waren best tricky, gelukkig kon ik daar rekenen op de expertise van mijn schoonmoeder. De werkbeschrijving van het patroon is heel beperkt, dus mondelinge uitleg kan veel verhelderen.

De stoffenknopen heb ik zelf gemaakt, echt leuk om te doen en niet moeilijk! Dat geeft een mooi accent aan de jas.


Het mooie stofje doet het patroon helemaal tot zijn recht komen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten