zaterdag 11 januari 2014

The Louisa Dress

 3 x anders


Mijn eerste versie

Ik was onmiddellijk fan van het patroontje.
Als stoffen koos ik voor een groene fluweelstof en een ribfluweelstof met vogeltjes voor de zak en slangenkraagje.



 

 Tweede versie

Een tweede versie volgde niet veel later. Deze keer gebruikte ik mijn favoriete stofje Nuts for Dinner (Michael Miller), dat al een hele tijd in de kast lag te wachten op het ideale patroontje. En ik vond dit wel heel gepast.
Ik schikte het patroon zo dat de tekening een kraagje vormde en er net nog een paar vlinders zichtbaar waren ter hoogte van de schouder en zak.

 

Derde versie

De laatste versie werd een zomerversie en hierbij koos ik niet voor een blinde rits maar gebruikte de schouderflapjes van het jurkje van de droomfabriek. Voor het eerst heb ik geappliceerd, heel leuk om te doen! De stofjes zijn van de collectie Hello Tokyo van Robert Kaufmann, zalige stofjes waarvan ik nog veel over heb voor een volgend project :)







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten